5 tipů, jak připravit auto na prodej
Obsah článků
Když nastane čas na prodej vašeho automobilu, jistě chcete, aby se dostalo do dobrých rukou a abyste za něj dostali férovou a pokud možno slušnou cenu. A v některých případech jsme rádi, když se vůbec nějaký kupec najde : ) Pro zvýšení šancí na dobrý a výhodný prodej jsme pro vás připravili několik typů ohledně předprodejní přípravy auta.
1. Víte co nabízíte?
Stejně jako byste nechtěli kupovat zajíce v pytli, neměli byste ho ani nabízet. Jedině když budete dobře znát stav prodávaného auta a jeho historii, můžete stanovit odpovídající cenu a vést rozumnou debatu s potencionálními kupci. Není proto vůbec špatný nápad vzít auto na důkladnou prohlídku a zjistit, jak na tom vlastně je a s jakými náklady na opravy se bude muset budoucí majitel připravit. Vás to nestojí skoro nic a ještě na tom můžete při prodeji vydělat.
2. Opravte co můžete
Je pochopitelné, že do prodávaného auta nechcete dále investovat čas ani peníze. Na druhou stranu ale nedělá vůbec dobrý dojem, když zájemci prezentujete automobil s ulomeným zrcátkem, netěsnícím chladičem, nebo prorezavělým blatníkem. Zvažte i tento úhel pohledu a minimálně nepříliš nákladné a časově náročné zákroky nechte udělat. Například taková oprava narušeného laku nestojí moc a dokáže zázraky.
3. Pořádek v dokumentaci
Veškeré opravy a zásahy do vozidla se vyplatí mít dobře zdokumentované. A nespoléhejte na svou paměť a na to, že budoucímu zákazníkovi bude stačit vaše čestné slovo. Dobře vedená servisní knížka a uchované účty za opravy, výměny a třeba i čištění vám pomůžou udržet přehled o stavu auta a taky o ceně, kterou byste měli požadovat. A opět vám dávají silnější vyjednávací pozici pro případné licitování.
4. Fotky – vhodně, ale věrně
Popis a text vašeho inzerátu je samozřejmě důležitý, nesmíte ovšem zapomínat ani na vizuální stránku věci. Dobrá fotodokumentace ale nespočívá v pořízení co nejlichotivějších snímků. Nedostatky nezakrývejte, ale snažte se samozřejmě vyzdvihnout veškeré přednosti. A určitě není na škodu před focením zajet na myčku, nebo dopřát vašemu vozu ozdravnou lešticí kůru.
5. Úklidu se nevyhýbejte
A když už jsme u toho mytí a leštění, nezapomeňte, že i tady vzhled pomáhá prodávat. Parametry jako výkon motoru, spotřeba, nebo stav rozvodů jsou pro technicky založené a pragmaticky smýšlející jedince prioritní. Nicméně ani vizuální stránku věci není radno podceňovat, protože ta může být ve finále rozhodující. Ideální je tedy před schůzkou se zájemci zajet do nějaké šikovné provozovny, kde vám auto dají do pucu zevnitř i zvenku. Dobře vyčištěné, navoněné a vyleštěné auto se prodává mnohem snáze. A buďte si jistí, že se vám to vyplatí.