Blog

Jak opravit plastový nárazník svépomoci? My víme!

Nárazníky nedostaly své jméno jen tak pro nic za nic. Už v době, kdy byl automobilový průmysl v plenkách, přišli konstruktéři velmi rychle na to, že bude třeba vozidla vybavit součástkami, které ochrání důležité komponenty vozu (a také posádku) před vnějšími nárazy. A tak přišel na svět první nárazník – díl, na jehož design se zprvu moc nehledělo. Důležité bylo, aby něco vydržel a bylo snadné jej vyměnit. Jenže dnes už je situace jiná a i nárazníky perfektně zapadají do konceptu vizuální stránky automobilů.  A mít na autě promáčklý, nebo prasklý nárazník nechce nikdo. Můžeme si ho ale opravit sami? Uvidíte sami, po přečtení tohoto článku.

Máte na to podmínky?

Pravdou je, že není problém opravit minimálně uspokojivě většinu deformací nárazníků svépomocí. Problém nastává, nemáme-li k tomu vhodné prostory, nářadí a samozřejmě také šikovnost. Základem většiny oprav je demontáž poškozeného nárazníku. A už tady může nastat problém, protože ne všichni z nás ví jak na to a můžou si dovolit tuto operaci provést.

Na druhou stranu, vyrovnávat promáčklinu, lepit prasklinu, nebo lakovat postižené místo někde na parkovišti rozhodně není to pravé ořechové a vezměte jed na to, že vám takové prostředí řádné zkomplikuje práci.

Vybavení a nástroje

Dejme ale tomu, že se do opravy nárazniků přece jen pustíte. Budeme vycházet z toho, že nárazníky většinou trápí deformace – promáčklina, nebo prasklina coby důsledek blízkého setkání s cizím, tvrdým předmětem. Na oboje budete potřebovat patřičné vybavení – jako základ můžeme doporučit kladívko, horkovzdušnou pistoli, sadu na lepení plastů a vybavení na přelakování opravovaného místa, tj. plnič, tmel, základová barva, lak a brusný papír.

Jak na deformace a praskliny?

Pokud nevlastníte profesionální sadu na opravu promáčklin, patrně se vám nikdy nepodaří dosáhnout stoprocentní opravy. Nahřátím plastu docílíte jeho větší elasticity a tudíž lepší tvárnosti. Pomocí kladívka, nebo vhodné páky se pak můžete pokusit dát poškozenému místu původní tvar.

Oproti tomu praskliny zacelíte nejlépe lepidlem či pojivem k tomu určeném – záleží na velikosti a rozsahu poškození. Zde se v podstatě stačí řídit návodem k použití a máte vyhráno. Pokusy s vteřinovým lepidlem a jiné experimenty důrazně nedoporučujeme.

Oba výše uvedené druhy oprav budou mít takřka jistě za následek poškození laku, který bude také třeba opravit. To znamená příslušné místo perfektně obrousit a začistit, dokonale vyčistit a odmastit, následně přestříkat plničem, základovou barvou a ošetřit lakem. A právě zde platí, že bez čistého a stabilního prostředí nemáte šanci na dobrý výsledek. Na místě je tedy úvaha, zda raději nesvěřit nabouraný nárazník do profesionálních rukou.

 

 

united_socialunit_cz

Recent Posts

Jak si poradit s pylem na autě?

Nemusíte být nutně alergici, aby vám pyl způsobil vrásky na čele. Stejně jako trápí nás…

6 dny ago

Obnova kůže na volantu

Kůže na volantu je jakousi vizitkou vašeho vozu. Je to místo, kam se vaše ruce…

7 dny ago

Jak pracovat s orbitální leštičkou

Orbitální leštička je skvělý nástroj pro dosažení profesionálního vzhledu vašeho vozidla. Správné použití této technologie…

1 měsíc ago

Příprava auta na jaro a jarní údržba vozidla

Jaro je tu a je čas připravit své auto na novou sezónu. Jarní údržba vozidla…

1 měsíc ago

Oprava autolaku v kostce

Automobilový lak je jakousi vizitkou vozidla. Jeho lesk a bezchybný vzhled mohou odrážet péči majitele…

4 měsíce ago

Důležitost dekontaminace autolaku

Dekontaminace autolaku představuje kritický krok v rámci údržby vozidla, který nese mnohem širší význam než…

4 měsíce ago