Obsah článků
Když nastane čas na prodej vašeho automobilu, jistě chcete, aby se dostalo do dobrých rukou a abyste za něj dostali férovou a pokud možno slušnou cenu. A v některých případech jsme rádi, když se vůbec nějaký kupec najde : ) Pro zvýšení šancí na dobrý a výhodný prodej jsme pro vás připravili několik typů ohledně předprodejní přípravy auta.
Stejně jako byste nechtěli kupovat zajíce v pytli, neměli byste ho ani nabízet. Jedině když budete dobře znát stav prodávaného auta a jeho historii, můžete stanovit odpovídající cenu a vést rozumnou debatu s potencionálními kupci. Není proto vůbec špatný nápad vzít auto na důkladnou prohlídku a zjistit, jak na tom vlastně je a s jakými náklady na opravy se bude muset budoucí majitel připravit. Vás to nestojí skoro nic a ještě na tom můžete při prodeji vydělat.
Je pochopitelné, že do prodávaného auta nechcete dále investovat čas ani peníze. Na druhou stranu ale nedělá vůbec dobrý dojem, když zájemci prezentujete automobil s ulomeným zrcátkem, netěsnícím chladičem, nebo prorezavělým blatníkem. Zvažte i tento úhel pohledu a minimálně nepříliš nákladné a časově náročné zákroky nechte udělat. Například taková oprava narušeného laku nestojí moc a dokáže zázraky.
Veškeré opravy a zásahy do vozidla se vyplatí mít dobře zdokumentované. A nespoléhejte na svou paměť a na to, že budoucímu zákazníkovi bude stačit vaše čestné slovo. Dobře vedená servisní knížka a uchované účty za opravy, výměny a třeba i čištění vám pomůžou udržet přehled o stavu auta a taky o ceně, kterou byste měli požadovat. A opět vám dávají silnější vyjednávací pozici pro případné licitování.
Popis a text vašeho inzerátu je samozřejmě důležitý, nesmíte ovšem zapomínat ani na vizuální stránku věci. Dobrá fotodokumentace ale nespočívá v pořízení co nejlichotivějších snímků. Nedostatky nezakrývejte, ale snažte se samozřejmě vyzdvihnout veškeré přednosti. A určitě není na škodu před focením zajet na myčku, nebo dopřát vašemu vozu ozdravnou lešticí kůru.
A když už jsme u toho mytí a leštění, nezapomeňte, že i tady vzhled pomáhá prodávat. Parametry jako výkon motoru, spotřeba, nebo stav rozvodů jsou pro technicky založené a pragmaticky smýšlející jedince prioritní. Nicméně ani vizuální stránku věci není radno podceňovat, protože ta může být ve finále rozhodující. Ideální je tedy před schůzkou se zájemci zajet do nějaké šikovné provozovny, kde vám auto dají do pucu zevnitř i zvenku. Dobře vyčištěné, navoněné a vyleštěné auto se prodává mnohem snáze. A buďte si jistí, že se vám to vyplatí.
Orbitální leštička je skvělý nástroj pro dosažení profesionálního vzhledu vašeho vozidla. Správné použití této technologie…
Jaro je tu a je čas připravit své auto na novou sezónu. Jarní údržba vozidla…
Automobilový lak je jakousi vizitkou vozidla. Jeho lesk a bezchybný vzhled mohou odrážet péči majitele…
Dekontaminace autolaku představuje kritický krok v rámci údržby vozidla, který nese mnohem širší význam než…
… a nejenom na autě, doplňujeme nadpis dnešního článku. Zima je zejména pro motoristy velmi…
Máte také pocit, že jste teprve nedávno schovali zimní výbavu a připravovali auto na letní…