Blog

Druhy korekčních past – od extra brusných po jemně korekční

Úvodem by bylo dobré si říct, co jsou korekční pasty vůbec zač, k čemu se používají a co od nich můžeme očekávat.

Korekční pasty jsou tedy v podstatě tuhé směsi na bázi vody nebo tuku, které obsahují mikročástice abraziv, což jsou velice tvrdé materiály, obvykle minerálního původu. Tyto vlastnosti a konzistence korekčních past se skvěle hodí k více či méně jemnému broušení a odstraňování defektů, v našem případě tedy defektů laku všeho druhu – škrábanců, rýh, oxidací a skvrn. Žádoucím vedlejším efektem je také zjasnění a oživení barvy a lesku laku (viz. zde).

Jemné, střední, hrubé

Dle jejich hrubosti se dělí do několika skupin. Ty nejhrubší se používají především pro odbornější strojní leštění. Jsou schopné odstranit i hluboké škrábance a vrypy, ovšem za cenu vyššího úbytku laku. Z toho důvodu tedy práci s těmito typy past doporučujeme přenechat specializovaným provozům, nebo těm nejzkušenějším uživatelům. Krom ošetření laku je lze také úspěšně použít na odstranění defektů na sklech.

Pro strojní leštění pomocí leštičky se hodí i středně hrubé abrazivní pasty, ale stejně tak je lze použít i při ručním leštění. Poradí si většinou i s jinými materiály vašeho auta – můžete s nimi úspěšně renovovat i nerezové a chromované povrchy a plastové komponenty. Využití najdou i jako předúprava před nanesením vrstvy ochranného vosku. Pro nejlepší výsledek se běžně také doporučuje jako finální fáze použití takzvaných finišovacích či rozlešťovací past, které už strukturu povrchu nijak neovlivní, ale vykouzlí dokonalejší a trvalejší lesk a pokud sáhnete po pastě s vhodnými aditivy, působí též jako ochrana a prevence proti vysychání laku a jeho přirozené degradaci.

Po korekční pastě s jemným abrazivem pak sáhneme, nepotřebujeme-li primárně odstraňovat poškození laku, ale jestliže chceme lak řádně vyčistit, případně ho dokonale připravit na voskování.

Nevíte si rady?

Obecně se dá tedy říct, že typ korekční pasty volíme dle míry poškození laku, ručně, nebo za pomoci brusných kotoučů vady odstraníme a finišovací pastou pak doladíme požadovaný lesk a vzhled. A jelikož je nabídka na trhu více než široká, neuděláte chybu, poradíte-li se s odborníky.

wolf

Recent Posts

Jak pracovat s orbitální leštičkou

Orbitální leštička je skvělý nástroj pro dosažení profesionálního vzhledu vašeho vozidla. Správné použití této technologie…

1 měsíc ago

Příprava auta na jaro a jarní údržba vozidla

Jaro je tu a je čas připravit své auto na novou sezónu. Jarní údržba vozidla…

1 měsíc ago

Oprava autolaku v kostce

Automobilový lak je jakousi vizitkou vozidla. Jeho lesk a bezchybný vzhled mohou odrážet péči majitele…

4 měsíce ago

Důležitost dekontaminace autolaku

Dekontaminace autolaku představuje kritický krok v rámci údržby vozidla, který nese mnohem širší význam než…

4 měsíce ago

JAK ZABRÁNIT ZIMĚ, ABY ZPŮSOBILA ŠKODY NA VAŠEM AUTĚ?

… a nejenom na autě, doplňujeme nadpis dnešního článku. Zima je zejména pro motoristy velmi…

5 měsíců ago

Podzim je tu, zima za rohem. Víte, jak se postarat o lak svého auta?

Máte také pocit, že jste teprve nedávno schovali zimní výbavu a připravovali auto na letní…

5 měsíců ago