Obsah článků
Péče o automobil není z hlediska času a šikovnosti žádná legrace. Starání se o karoserii a lakované komponenty obzvlášť. I tady ale platí, že dělají-li se věci pořádně a pečlivě, výsledek se dostaví, chce jen vědět, jak na to. Případně, na koho se obrátit. Ale to trochu předbíháme. Jak tedy správně rozleštit lak auta?
Dovolíme si mírně opravit úvodní otázku a nejdříve si říct, kdy se budeme rozleštěním laku zaobírat? Odpověď je jednoduchá – tehdy, když chceme renovovat lesk karoserie, případně odstranit nečistoty a škrábance, na které už nestačí korekční tužka a u kterých je ještě brzo na přelakování či výměnu.
A jako obvykle, i zde platí, že bez dobré přípravy auta se to opravdu neobejde. Nezbytně nutné je mít dokonale čisté (voda, šetrný, leč účinný čisticí prostředek, případně gumovou mechanickou pomůcku na odstranění nedostupných nečistot, tzv. Clay, mycí rukavice…) a suché (rozhodně raději utěrku z mikrovláken než sluníčko) auto. Chtít rozleštit lak na špinavé nebo mokré karoserii není nic jiného než rána z milosti a holý nerozum.
Pokud máte splněno, je už samotné leštění třešnička na dortu za odměnu. Jistě máte už vybraný vhodný vosk a perfektní leštěnku, vhodnou na vaše auto – dle barvy, složení a hrubosti., případně vyzkoušíte odborně namíchaný koktejl vosku s leštěnkou.
Pak už jen stačí trpělivě a pečlivě, po malých plochách leštit jemnou houbičkou, utěrkou či kotoučem lak do požadovaného vzhledu a stavu. Maximální obezřetnost věnujte výběru materiálů rozleštění, používejte jen prostředky přímo k tomu určené. A stejně jako na začátku, čistým autem vše začíná i končí, mějte vždy po ruce čisté hadříky a čistou vodu, za žádných okolností neleštěte lak špinavou či jinak kontaminovanou leštěnkou. A taky raději vynechte plastové díly, výsledek by ani zdaleka nemusel být dle vašich představ.
Jakékoliv leštění je třeba za všech okolností provádět na čistém a suchém laku. To znamená, že je nutné odstranit veškeré hrubé i jemné nečistoty, špínu a prach. Po klasickém umytí je možné také ošetřit povrch speciální hmotou – již zmíněný Clay
I zde máte několik možností, jak rozleštění provést. Můžete na to jít pěkně postaru, ručně s lešticí pastou, případně můžete využít elektrickou leštičku a příslušné lešticí kotouče. Nutno podotknout, že manuální leštění je zejména na velkých plochách poměrně namáhavé a náročnější na splnění žádoucího efektu.
Finální leštění spočívá zpravidla v ošetření rozleštěného povrchu voskem, případně jiným vhodným přípravkem. Výsledkem by měl být dokonalé lesklý povrch, oživené barvy a zacelení drobných škrábanců a odřenin.
A na závěr ještě pár tipů, jak dosáhnout toho nejlepšího výsledku:
Jak je totiž vidět, není to nic složitého, nicméně žádný učený z nebe nespadl, a ne každý má na podobné věci talent, chuť a čas. Pokud je to i váš případ, a přesto toužíte po krásném a dokonalém laku, zajeďte si do profesionální provozovny, kde vám dají tu nejlepší péči za skvělou cenu.
Nemusíte být nutně alergici, aby vám pyl způsobil vrásky na čele. Stejně jako trápí nás…
Kůže na volantu je jakousi vizitkou vašeho vozu. Je to místo, kam se vaše ruce…
Orbitální leštička je skvělý nástroj pro dosažení profesionálního vzhledu vašeho vozidla. Správné použití této technologie…
Jaro je tu a je čas připravit své auto na novou sezónu. Jarní údržba vozidla…
Automobilový lak je jakousi vizitkou vozidla. Jeho lesk a bezchybný vzhled mohou odrážet péči majitele…
Dekontaminace autolaku představuje kritický krok v rámci údržby vozidla, který nese mnohem širší význam než…