Blog

Oprava plastového nárazníku

Ačkoliv je automobilový nárazník (jak už z jeho názvu vyplývá) určen k tlumení a absorpci nárazů, málokterý řidič se smíří s jeho poškozením. Někomu se nehody vyhýbají, někdo je naopak přitahuje, ale i sebeopatrnější řidič se sem tam nevyhne nějakému tomu defektu. Ale jak na ně?

 

Není defekt jako defekt

Dalo by se říct, že zda platí přímá úměra a jednoduchý vzorec: malé poškození = malý problém. Náročnost opravy pak stoupá spolu s rozsahem škody. Ty nejjednodušší korekce spíše kosmetických vad zvládneme obvykle sami, s těmi náročnějšími musíme většinou požádat o pomoc odborníky. S čím se tedy v rámci oprav plastového nárazníku můžeme nejčastěji setkat?

 

Drobné, mělké škrábance

K tomuto typu poškození můžeme přijít velice snadno. I když se vývojáři automobilů snažní vlastnosti laků neustále vylepšovat, pořád jsou poměrně měkké a při setkání s nákupním vozíkem, dveřmi jiného automobilu, nebo odlétajícím štěrkem ze silnice vždy tahají za kratší konec. Na druhou stranu, pokud se jedná o povrchový škrábanec, který nejde příliš hluboko, můžete ho dosti úspěšně zakrýt kvalitní pastou, nebo korekčním perem a následným rozleštěním.

 

 

Hluboké škrábance

Horší situace nastane, pokud si na nárazník pořídíte hluboký škrábanec, který jde přes všechny vrstvy laku. V těchto případech už rozleštění nestačí a je potřeba postižené místo důkladně vyčistit, přebrousit a přelakovat. Ideálně s mezikrokem v podobě aplikace plnidla, které zajistí (jak jinak) vyplnění miniaturních nerovností a lepší krytí. Tyto činnosti se už dosti těžko provádí na parkovišti, nebo před domem – nejlepší výsledek vyžaduje co nejčistší prostředí a ochranu před přímým sluncem.

 

Promáčkliny a deformace

Po střetu s jiným nárazníkem, sloupkem nebo dopravní značkou musí majitelé vozů velmi často řešit problém v podobě různých promáčklin a deformací. Tady už je každá rada drahá a přes nespočet internetových „babských“ rad doporučujeme tyto opravy přenechat profesionálům. Se správným vybavením se dá řada deformací opravit bez nutnosti demontáže nárazníku, někdy je ale nezbytné jej sundat. A i tady hrozí neodbornou manipulací další poškození. A i tady nebývá výjimkou nutnost postižené místo přelakovat, existují ovšem i metody, kdy lze nárazník vrátit do původního stavu, bez narušení lakované vrstvy.

 

 

Praskliny, díry

Ačkoliv jsou nárazníky velmi odolné a pevné, pořád se bavíme v podstatě o kusu plastu, který má svoje hranice. Pokud se vám, nebo někomu jinému povedlo udělat do nárazníku díru, nebo prasklinu, troufáme si tvrdit, že tady už si sami neporadíte. Tyto deformace je potřeba speciálními nástroji doslova zaplátovat či sešít a celý zákrok co nejlépe zahladit a zamaskovat. Pamatujte však, že nárazník má především chránit vás a vaše spolucestující. Jakmile je příliš narušena jeho struktura, není schopen tuto funkci plnit a někdy je tak mnohem lepší nárazník vyměnit, než se ho snažit za každou cenu opravit.

united_socialunit_cz

Recent Posts

Jak si poradit s pylem na autě?

Nemusíte být nutně alergici, aby vám pyl způsobil vrásky na čele. Stejně jako trápí nás…

1 týdnem ago

Obnova kůže na volantu

Kůže na volantu je jakousi vizitkou vašeho vozu. Je to místo, kam se vaše ruce…

1 týdnem ago

Jak pracovat s orbitální leštičkou

Orbitální leštička je skvělý nástroj pro dosažení profesionálního vzhledu vašeho vozidla. Správné použití této technologie…

1 měsíc ago

Příprava auta na jaro a jarní údržba vozidla

Jaro je tu a je čas připravit své auto na novou sezónu. Jarní údržba vozidla…

1 měsíc ago

Oprava autolaku v kostce

Automobilový lak je jakousi vizitkou vozidla. Jeho lesk a bezchybný vzhled mohou odrážet péči majitele…

4 měsíce ago

Důležitost dekontaminace autolaku

Dekontaminace autolaku představuje kritický krok v rámci údržby vozidla, který nese mnohem širší význam než…

4 měsíce ago