Jak opravit svépomoci drobné škrábance na autolaku?

Je to k vzteku, ale i se sebevětší opatrností se nějakému tomu škrábanci a oděrce na autolaku nevyhnete. A poté máte v podstatě dvě možnosti – buďto se s touto situací smíříte, budete pozorovat přibývající škrábance a u desátého je přestanete počítat, nebo se pokusíte tento defekt odstranit. Jaké máte možnosti si řekneme v tomto článku.

 

Není škrábanec jako škrábanec

Řešení na odstranění škrábanců se odvíjí od jeho velikosti, nebo spíše hloubky. Pokud patříte k těm šťastnějším a karoserii vám hyzdí jen mělký zásah do vnějšího laku, nemusíte si zoufat. Na tento druh škrábance bude dost možná stačit rozleštění vhodným voskem. Ty koupíte prakticky všude, kde nabízí autokosmetiku a potřeby pro motoristy. Jen si dejte pozor, aby leštěné místo bylo čisté – i malý kamínek na leštící houbičce dokáže napáchat škody, které si jistě dokážete představit.

Jak opravit svépomoci drobné škrábance na autolaku?

Zázračné tyčinky

Mnozí si jistě vzpomenou na zlatá léta teleshoppingu, kde nám byly nabízeny geniální korekční tyčinky, které se hravě poradily s kdejakou rýhou v laku. K těmto výrobkům nechováme velkou důvěru nicméně i tento princip může fungovat. Tam, kde nepomůže rozleštění laku vás může zachránit korekční pero, nebo fixa. Avšak pouze za předpokladu, že si ji koupíte od solidního výrobce, který garantuje reálně dosažitelné výsledky.

Jak opravit svépomoci drobné škrábance na autolaku?

Nedá se svítit, musí se brousit

Jakmile se vám (nebo jinému dobrákovi) podaří narušit lak až takzvaně na železo, nepomůže vám ani sebelepší korekční tyčinka a na řadu musí přijít broušení. O poznání šetrnější metoda je použití brusných past, která obsahují abraziva, která v podstatě umožní rozleštění škrabance na metalíze a zacelení vzniklého škrábance.

Jak opravit svépomoci drobné škrábance na autolaku?

Jenže pak existují i škrábance, které nezaleštíte, i kdybyste se uleštili. A ke slovu se dostává ta nejnáročnější procedura – úplné odstranění laku z postiženého místa, případné zatmelení nerovností, aplikace plnidla, základové barvy, barvy a laku. A to vše za takřka laboratorních podmínek, protože každá nečistota může totálně sabotovat vaši snahu a výsledek. Každá pod-operace navíc potřebuje svůj čas; plniče, barvy a laky potřebují řádně vytvrdnout a vyschnout a pokud nejste zběhlí v lakování, byl by pomalu zázrak, kdyby se vám vše povedlo napoprvé. Důležité je také zmínit to, že opravy tohoto typu většinou vyžadují demontáž opravovaného dílu, což taky nemusí být šálek čaje každého z nás. Zkrátka a dobře, pokud se se pustíte do toho dobrodružství, čeká vás plno nástrah a zkoušek vaší šikovnosti a trpělivosti.

Otázkou tedy je, zda není lepší zvolit jistotu a náročnější opravy laku svěřit odborníkům, kteří své práci rozumí a mají pro ni ty nejlepší podmínky.

Poslední příspěvky