Lakování jednotlivých plastových dílů v United-6
Obsah článků
Lakování kovových dílů a součástí karoserie je poměrně známý, rozšířený a stále hojně využívaný proces. Přece jen je v mnoha případech jednodušší a hlavně levnější poškozený díl opravit a přelakovat, než kompletně vyměnit. Totéž platí samozřejmě i o plastových dílech. Jejich lakování má ale svoje specifika a kritická místa, na které je třeba dát pozor a připravit se na ně.
Úskalí lakování plastů
Není samozřejmě problém odstranit a opravit drobnější škrábance, nicméně lakování většinou předchází oprava poněkud většího rázu. Typickým příkladem může být promáčknutý plastový nárazník, odřená lišta dveří, nebo nabouraný kryt dveří.
Současné metody opravy plastových dílů jdou v moderních servisech a provozovnách pochopitelně daleko za rámec tmelení a stříkání barvou ve spreji. Před samotným lakováním je toto místo třeba perfektně připravit. To v praxi nejčastěji znamená speciálním lepidlem nebo svářečkou na plasty zacelit poškozené místo, tmelem vyrovnat veškeré deformace a nerovnosti, povrch dokonale obrousit a odmastit.
Pokud je to možné, tato činnost se provádí na demontovaném dílci, v opačném případě je nutné pečlivě zakrýt a zamaskovat plochy, které by mohly při lakování a souvisejících úkonech přijít k úhoně.Vzhledem k vysoké pórovitosti povrchů plastových dílců je dobré povrch před broušením ošetřit vhodným plničem a následně samozřejmě základovou barvou, v případě potřeby opakovaně.
Samotné lakování už je pak otázkou namíchání vhodného odstínu barvy, zručnosti a zkušenosti.
Nejlepší výsledek od profesionálů
Je tedy jasné, že pokud nechcete provizorní a nepříliš vzhlednou opravu, je nejlepší se obrátit na místa, kde mají s lakováním plastových dílů zkušenosti a dokáží odevzdat perfektní výsledek. Takovým místem je i provozovna United-6, kde se vám vždy a za všech okolností bude věnovat tým nejlepších profesionálů.